
Ülkü Kölemen, 2010 yılında Uludağ Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü’nden mezun olmuştur. 2012 yılında Saraybosna’daki International Burch University’de İngiliz Dili Eğitimi alanında yüksek lisansını tamamlamış, 2016 yılında Uygulamalı Dilbilim alanında doktora derecesi almıştır. Çeşitli üniversitelerde okutman, araştırma görevlisi, öğretim görevlisi ve yardımcı doçent olarak görev yapmıştır. Akademik kariyeri, farklı ülkelerde edindiği akademik ve profesyonel deneyimlerle şekillenmiş, disiplinlerarası ve uluslararası bir gelişim çizgisi sergilemiştir. Hem sözlü hem de işaret dillerinde çalışmaları bulunan Kölemen, dil çalışmaları alanında dünyaca tanınan akademisyenlerle yürüttüğü iş birlikleri sayesinde uzmanlığını derinleştirmiştir. Araştırma ilgi alanları; İngiliz dili öğretim yöntemleri, uygulamalı dilbilim, çeviribilim ve işaret dilleri gibi alanları kapsamaktadır. Ulusal ve uluslararası projelerde aktif olarak yer almış, özellikle dilsel erişilebilirlik ve kapsayıcı eğitim temalarında çalışmalar yürütmüştür. Prestijli platformlardan ödül almış sosyal sorumluluk projelerinin organizasyonunda da görev almıştır. Akademik bilgi birikimini topluma aktarmayı amaçlayan çevrim içi bir dil okulunun kurucusu olarak, nitelikli dil eğitimi sunma hedefiyle çalışmalarına devam etmektedir. Geniş kapsamlı öğretim ve mentorluk deneyiminin yanı sıra uluslararası kurullarda görev alma ve yaygınlaştırma faaliyetlerinde de bulunmuştur. Dil öğretimi, materyal geliştirme, çeviri çalışmaları, işaret dilleri ve dilsel erişilebilirlik gibi alanlarda bilimsel katkılarını sürdürmektedir.
Araştırma Alanları
- Uygulamalı dilbilim
- Yabancı Dil Öğretmen Eğitimi
- Yabancı Dil Eğitimi
- Yabancı Dilde Yazma Becerisi
- Dil Öğretim Becerileri
- Dil Öğrenim Stratejileri
- Çeviri Eğitimi
- Yazın Çevirisi
Çalışma Alanları
- Eğitim Bilimleri Temel Alanı
- Yabancı Dil Eğitimi
- İngilizce
- A Systematic Review of Studies on Language Learning Strategies From 1977 to 2018, 2021
- An examination of differences between genders, academic majors and grade levels of language learners on the use of languagelearning strategies, 2020
- THE ROLE OF OPENNESS PERSONALITY TRAIT IN THE CHOICE OF LANGUAGE LEARNING STRATEGY, 2018
- Key of Language Assessment: Rubrics and Rubric Design, 2015
- The Use Of Meta-Cognitive Strategies And Personality Traits Among Bosnian University Students, 2015
- Ethno-Linguistical and dynamic transformation process of Bosnia and Herzegovina, 2012
- EXPLORING STUDENT PERCEPTION OF EMERGENCY REMOTE TEACHING ASSESSMENT DURING THE COVID-19 PANDEMIC,
- An Examination of Differences Between Genders, Academic Majors and Grade Levels of Language Learners on the Use of Language Learning Strategies, 2020
- A Study of Neuroticism Personality Trait and LanguageLearning Strategy Use,
- The Role of Openness on the Use of Language LearningStrategies: The Case of Bosnian Students.,
- Key of Language Assessment: Rubrics andRubric Design,
- The Importance of Teaching Culture inthe Foreign Language Classroom,
- English Collocations, Idioms andPhrases and Their Equivalents in Other Languages.,
- Positive Impact of Corrective Feedbackin SLA,
- Fark Yaratan İstinyeliler Ödülü, 2022